وعده ,صبحانه ,وعده صبحانه ,وعده غذایی

وعده صبحانه

:: وعده صبحانه
وعده ,صبحانه ,وعده صبحانه ,وعده غذاییموتور بدن شما برای آن که خوب و منظم کار کند، نیاز به سوخت مناسب دارد. این سوخت، در مهم‌ترین وعده غذایی یعنی صبحانه باید به شکلی مناسب تأمین شود تا در وعده های بعدی، بتوانید با تمدید انرژی‌تان، بیشترین بهره وری را برای بدن تان به ارمغان آورید. صبحانه با وجود چنین نقش مهمی وعده غذایی حذف شده خیلی از افراد است. دانش آموزان یا کارمندان معمولا آن را حذف می کنند و خیلی از مادران نمی دانند چه صبحانه‌ای به فرزندشان بدهند تا سالم و مغذی باشد. ما به شما خوراکی های مفیدی را پیشنهاد می کنیم که در وعده صبحانه می توانند مورد استفاده تان قرار گیرند.

روی ادامه مطلب کلیک کنید

 

چه ساعتی صبحانه بخوریم؟

منبع اصلی مطلب : مدیرت ورزش و سلامت
برچسب ها : وعده ,صبحانه ,وعده صبحانه ,وعده غذایی
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

پولوم : وعده صبحانه


کراتین

کراتین

:: کراتین
کراتینبعضی ورزشکاران فکر میکنند برنده شدن همه چیز است و سعی میکنند به هر وسیله ای از جمله مصرف مکمل های غذایی مانند کراتین قدرت و کارایی ورزشی خود را افزایش داده و از رقبای خود پیشی بگیرند. کراتین محبوب ترین مکمل غذایی در بین ورزش کاران است

 

برای دیدن متن کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید

منبع اصلی مطلب : مدیرت ورزش و سلامت
برچسب ها : کراتین
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

پولوم : کراتین


ورزش ,ضربان ,هوازی ,ورزش هوازی

ورزش هوازی

:: ورزش هوازی
ورزش ,ضربان ,هوازی ,ورزش هوازی

ورزش هوازی چیست

ورزش هوازی یا ایروبیک ورزشی است که ضربان قلب در حدود 65 تا 80 درصد حداکثر میزان ضربان قلب برای مدت حداقل 20 دقیقه قرار داشته باشد. هر چند برخی ورزش ها مانند وزنه برداری به طور ناگهانی سبب افزایش ضربان قلب و رسیدن آن به مقدار ضربان مذکور می شوند اما چون ضربان برای مدتی نسبتا طولانی در این مقدار ثابت نمی ماند ورزش هوازی به حساب نمی آیند.

 

 
ورزش هوازی

 

 چهت دیدن متن کامل روی ادامه متن کلیک کنید

منبع اصلی مطلب : مدیرت ورزش و سلامت
برچسب ها : ورزش ,ضربان ,هوازی ,ورزش هوازی
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

پولوم : ورزش هوازی


خرما ,می‌شود ,می‌کند ,سلامتی ,فواید ,سرطان ,برای سلامتی ,گفته می‌شود ,خواص خرما

خواص خرما و فواید آن برای سلامتی

:: خواص خرما و فواید آن برای سلامتی
خرما ,می‌شود ,می‌کند ,سلامتی ,فواید ,سرطان ,برای سلامتی ,گفته می‌شود ,خواص خرما

 

خرما به این دلیل که سرشار از فیبرهای طبیعی و بسیار غنی از ویتامین‌ها و موادمعدنی است، فواید بیشماری برای سلامتی دارد. این محصولات طبیعی حاوی روغن، کلسیم، سولفور، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس و منیزیم هستند که همه برای سلامتی بسیار مفیدند. گفته می‌شود که مصرف یک خرما در روز برای داشتن یک رژیم‌غذایی متعادل لازم است. خرما به مقابله با یبوست، اختلالات روده، افزایش وزن، مشکلات قلبی، ضعف جنسیاسهال و سرطان شکم کمک می‌کند.

 

فواید سلامتی خرما، آن را به یکی از بهترین موادغذایی برای رشد عضلانی تبدیل کرده است. افراد به طرق مختلف خرما مصرف می‌کنند، مثل مخلوط کردن خمیر آن با شیر، ماست یا همراه با نان و کره برای خوشمزه و سالم‌تر کردن غذاها. این خمیر هم برای بزرگسالان و هم کودکان بسیار مفید است، مخصوصاً در طول دوران ریکاوری از بیماری‌ها. براساس تحقیقات پزشکی جدید، گفته می‌شود که خرما برای پیشگیری از سرطان شکم نیز مفید است. همچنین مسلمانان روزه خود را با خرما باز می‌کنند زیرا به آنها کمک می‌کند بعد از ساعت‌ها روزه‌داری، پرخوری نکنند. وقتی بدن موادمغذی خرما را جذب می‌کند، احساس سیری آرام می‌شود.

خرما پادشاه شیرینی‌ها نامیده می‌شود و ماده‌غذایی ایدآلی است که به راحتی رژیم‌غذایی شما را متعادل می‌کند. خرما ظرف نیم ساعت به بدن خسته شما انرژی ویژه‌ای می‌دهد و بهترین غذا برای زنانی است که به تازگی زایمان کرده‌اند. انجمن سرطان امریکا مصرف ۳۵-۲۰ گرم خرما در روز را توصیه می‌کند.گفته می‌شود که خوردن یک خرما در روز باعث می‌شود تا پایان عمر چشمانی سالم داشته باشید.

 Image result for ‫خرما‬‎

فواید و خواص خرما....

جهت دیدن متن کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید.

 

 
منبع اصلی مطلب : مدیرت ورزش و سلامت
برچسب ها : خرما ,می‌شود ,می‌کند ,سلامتی ,فواید ,سرطان ,برای سلامتی ,گفته می‌شود ,خواص خرما
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

پولوم : خواص خرما و فواید آن برای سلامتی


نمک

:: نمک
مصرف نمک اضافی باعث چاقی (تجمع چربی) نمی شود، بلکه باعث افزایش وزن بدن می شود.

 این افزایش به دلیل آن است که نمک سبب ابقای بیشتر مایعات در بدن و داخل سلولها می گردد.

از مصرف نمک به دلیل اثر زیادش در ابقای مایعات بدن، اجتناب کنیدتا از ایجاد پف آلودگی و اضافه وزن در بدنتان جلو گیری کرده باشید. 

این حالت ،به خصوص در زنان بیشتر است

Image result for ‫نمک‬‎

منبع اصلی مطلب : مدیرت ورزش و سلامت
برچسب ها :
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

پولوم : نمک


مقام ,ورزش ,تربیت ,ایران باستان ,مقام پهلوانی ,تربیت بدنی

ورزش در ایران باستان

:: ورزش در ایران باستان
مقام ,ورزش ,تربیت ,ایران باستان ,مقام پهلوانی ,تربیت بدنیRelated image

در قرون گذشته مشرق زمین، ایران تنها کشوری بود که در نظام تعلیم و تربیت خود بیشترین اولویت را به ورزش و تربیت بدنی اختصاص داده بود. در حالی که در همان زمان سایر کشورها به ورزش و تربیت بدنی توجه چندانی نداشتند، ایرانیان به اهمیت و ارزش توانایی و سلامت بدن به عنوان یکی از عوامل بسیار مهم در ایجاد ارتشی سلحشور و پیروز پی برده بودند.

    
    
ز نیرو بود مرد را راستی
    ز سستی کژی زاید و کاستی

   

مقام پهلوانی در ایران باستان از اهمیت خاصی برخوردار بود. برای رسیدن به مقام پهلوانی علاوه بر مهارت در فنون شکار سوار کاری، تیراندازی و کشتی، برخورداری از سجایای اخلاقی مانند جوانمردی، شجاعت، بزرگواری و معرفت نیز لازم بود. پهلوانان کشور در هنگام صلح در مقام پهلوان و در هنگام جنگ از جمله سرداران سپاه بودند...

برای دیدن متن کامل بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.

منبع اصلی مطلب : مدیرت ورزش و سلامت
برچسب ها : مقام ,ورزش ,تربیت ,ایران باستان ,مقام پهلوانی ,تربیت بدنی
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

پولوم : ورزش در ایران باستان


معجون ,لیمو ,خواص لیمو

معجون لیمو ترش و خواص لیمو ترش

:: معجون لیمو ترش و خواص لیمو ترش
معجون ,لیمو ,خواص لیمو

براساس نتایج یک مطالعه که انجام شده است، نوشیدن روزانه یک لیوان از این معجون با معده خالی میزان سوخت و ساز بدن را دست کم 40 درصد افزایش می دهد.


  مواد لازم: - 1 دسته جعفری- 1 لیمو- 1 لیوان آبجعفری ها را ریز ریز خرد کنید و با اضافه کردن آب لیمو و سپس آب این معجون را با معده خالی هر روز بنوشید، اما فقط برای پنج روز. سپس، شما باید یک استراحت 10 روزه به بدنتان بدهید و برنامه را دوباره از ابتدا آغاز کنید.این معجون برای سوزاندن کالری استفاده می شود وویتامین ها و مواد معدنی را به بدن می رساند، و علاوه بر این، با استفاده از آن شما می توانید سه کیلوگرم کمتر از پنج روز کاهش وزن  داشته باشد.  

 

 

Related image


طبق مطالعات انجام شده این ترکیب می تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود ، اما ساختار بدن افراد متفاوت است و ممکن است در همه یک نتیجه حاصل نشود.هم چنین باید در کنارش رژیم غذایی مناسب و فعالیت کافی هم داشته باشید تا وزنتان برنگردد.


برای اطلاعات از خواص لیمو ترش میتوانید روی ادامه مطلب کلیک کنید
 

منبع اصلی مطلب : مدیرت ورزش و سلامت
برچسب ها : معجون ,لیمو ,خواص لیمو
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

پولوم : معجون لیمو ترش و خواص لیمو ترش


طناب

فواید طناب زدن

:: فواید طناب زدن
طنابطناب زدن یکی از تمرین های ورزشی کاردیو بوده که باعث چربی سوزی و افزایش قدرت بدن می شود.

بوکسورهای قدیمی می‌دانستند چه کار می‌کنند! با توجه به مطالعاتی که انجام شده است، 10 دقیقه طناب زدن، می‌تواند به اندازه‌ی دویدن با سرعت 5 کیلومتر در دقیقه کالُری بسوزاند.

بنابراین، جای تعجب نیست که بسیاری از حرفه‌ای‌های تناسب اندام می‌گویند که یک طناب، بهترین وسیله‌ی ورزشی است که می‌توانید داشته باشید!

 

برای دیدن متن کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید

 

Image result for ‫طناب زدن‬‎

منبع اصلی مطلب : مدیرت ورزش و سلامت
برچسب ها : طناب
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

پولوم : فواید طناب زدن


تمرین ,هوازی ,تمرینات ,بی‌هوازی ,می‌شود ,زمان ,تمرینات بی‌هوازی ,تمرینات هوازی ,تمرین هوازی ,تمرین بی‌هوازی ,حداکثر ضربان ,درصد حداکثر ضربان

تعریف تمرین هوازی و بی هوازی

:: تعریف تمرین هوازی و بی هوازی
تمرین ,هوازی ,تمرینات ,بی‌هوازی ,می‌شود ,زمان ,تمرینات بی‌هوازی ,تمرینات هوازی ,تمرین هوازی ,تمرین بی‌هوازی ,حداکثر ضربان ,درصد حداکثر ضربان

به منظور ایجاد انقباض در عضله و در نهایت ایجاد حرکت نیاز به انرژی می‌باشد. این انرژی از شکسته شدن ماده‌ای به نام آدنوزین تری فسفات (ATP ) در سلول عضله ایجاد می‌شود. برای تولیدی ATP دو دستگاه تولید انرژی به نام‌های دستگاه هوازی و دستگاه بی‌هوازی وجود دارد. با مراجعه به کتابهای فیزیولوژی ورزش در مورد چگونگی عمل این دو دستگاه جهت تولید ATP اطلاعات بیشتری کسب خواهید نمود. در اینجا ما سعی می‌کنیم به دو نوع تمرین هوازی و بی‌هوازی که سبب توسعه دستگاه‌های مذکور می‌شوند بپردازیم.

Image result for ‫دویدن‬‎

 

تمرین هوازی:

 

به انواع ورزشهایی که بطور مستمر و طولانی مدت (بیش از ۲ دقیقه) طول می‌کشند و ضربان قلب در هنگام تمرین کمتر از ۷۰درصد حداکثر ضربان قلب می‌باشد تمرینات هوازی و یا زیر بیشینه گفته می‌شود. دویدن و پیاده‌روی دوچرخه‌سواری، شنا در مسافتهای طولانی مدت از انواع تمرینات هوازی هستند. تمرینات هوازی به دو روش صورت می‌گیرد: ۱ـ روش تداومی ۲ـ روش تناوبی(اینتروال) ، در روش تداومی فرد بدون استراحت به تمرین می‌پردازد مثلاً ۲۰ دقیقه دویدن پیوسته و بدون استراحت ولی در روش تناوبی فرد مابین تمرین کردن استراحت می‌کند. معمولاً زمان استراحت با زمان فعالیت در تمرینات تناوبی هوازی برابر است. به عنوان مثال یک دقیقه دویدن و یک دقیقه استراحت کردن (استراحت فعال مثل راه رفتن) یک تمرین انیتروال هوازی محسوب می‌شود. انرژی مورد نیاز برای انجام تمرینات هوازی از گلوکز و چربی تامین می‌شود بنابراین برای کاهش چربیی خون و یا کاهش وزن چربی بدن، تمرین هوازی بهترین نوع تمرین است.

تمرین بی‌هوازی:

تمرینات بی‌هوازی یا بیشینه به ورزشهایی گفته می‌شود که برای مدت زمان کوتاه (کمتر از ۲ دقیقه) و با شدت بیش از ۷۰ درصد حداکثر ضربان قلب صورت می‌گیرد. ورزشهای مثل دوی سرعت ۱۰۰ متر و یا ۸۰۰ متر همچنین ورزشهای گروهی مثل فوتبال، بسکتبال، والیبال از نوع تمرینات بی‌هوازی محسوب می‌شوند. هر چند زمان ورزشهای گروهی مذکور بیش از ۲ دقیقه طول می‌کشد ولی باید توجه داشت یک فوتبالیست هنگام ۹۰ دقیقه بازی فوتبال تمام مدت بطور پیوسته در حال دویدن نیست بلکه در بین فعالیت به استراحت و یا تماشای بازی نیز می پردازد بنابراین این گونه ورزشها در طبقه تمرینات بی‌هوازی جا می‌گیرند. از نشانه‌های تمرین بی‌هوازی افزایش بیش از حد ضربان قلب هنگام تمرین و تجمع اسیدلاکتیک در عضلات فعال و خستگی مفرط می باشد بطوری که اگر شدت تمرین بالا باشد مثل مسابقه دویدن ۸۰۰ متر فرد پس از مسابقه نیاز به زمان زیادی برای بازسازی انرژی از دست رفته و استراحت دارد.

یک آزمون ساده برای اینکه شما متوجه شوید که فعالیت شما از کدام نوع تمرین می باشد این است که اگر هنگام تمرین بتوانید صحبت بکنید، تمرین شما از نوع هوازی می‌باشد و اگر نتوانید صحبت کنید و اصطلاحاً نفس، نفس بزنید، نوع تمرین شما بی هوازی خواهد بود.

انرژی مورد نیاز برای انجام تمرینات بی‌هوازی از گلوکز (قند خون) تأمین می‌شود. تمرینات بی‌هوازی را می‌توان به صورت تناوبی نیز انجام داد ولی زمان استراحت ۲ تا ۴ برابر زمان فعالیت می‌باشد، به عنوان مثال ۵ ثانیه دویدن با شدت بیش از ۷۰ درصد حداکثر ضربان قلب و ۲۰ ثانیه استراحت کردن یک تمرین بی‌هوازی محسوب می‌شود

Related image

منبع اصلی مطلب : مدیرت ورزش و سلامت
برچسب ها : تمرین ,هوازی ,تمرینات ,بی‌هوازی ,می‌شود ,زمان ,تمرینات بی‌هوازی ,تمرینات هوازی ,تمرین هوازی ,تمرین بی‌هوازی ,حداکثر ضربان ,درصد حداکثر ضربان
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

پولوم : تعریف تمرین هوازی و بی هوازی


قبل از ورزش مسکن نخورید

:: قبل از ورزش مسکن نخورید
وقتی مرتب ورزش می کنید، همواره درگیر درد و تیر کشیدن عضلاتتان هستید. طبیعی است که دوست داشته باشید این ناراحتی ها را از خود دور نگه دارید.اگر قبل از رفتن به باشگاه احساس درد داشته باشید، ممکن نیست بتوانید بهترین عملکرد را از خود نشان دهید. درست است؟

 

 

برای دیدن متن کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید

Image result for ‫استامینوفن‬‎

منبع اصلی مطلب : مدیرت ورزش و سلامت
برچسب ها :
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

پولوم : قبل از ورزش مسکن نخورید


نمک

:: نمک
مصرف نمک اضافی باعث چاقی (تجمع چربی) نمی شود، بلکه باعث افزایش وزن بدن می شود.

 این افزایش به دلیل آن است که نمک سبب ابقای بیشتر مایعات در بدن و داخل سلولها می گردد.

از مصرف نمک به دلیل اثر زیادش در ابقای مایعات بدن، اجتناب کنیدتا از ایجاد پف آلودگی و اضافه وزن در بدنتان جلو گیری کرده باشید. 

این حالت ،به خصوص در زنان بیشتر است

Image result for ‫نمک‬‎

منبع اصلی مطلب : مدیرت ورزش و سلامت
برچسب ها :
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

پولوم : نمک